Eilen illalla olimme mieheni veljen (sen samaisen) ja vaimonsa kanssa yhdessä kylässä tuttavilla. Söimme iltapalaa ja kun jälkiruokia katettiin pöytään puhe kääntyi yleisesti vauvoihin. Huomasin joka ikisen lihakseni ruumiissani jännittyvän ja pelkäsin kauhusta sitä että pari kertoo taas näillekin tuttaville odottavansa. Sain jännittämisestä itselleni niin kuvottavan huonon olon että en voinut edes kuvitella koskevani jälkiruokaan (ja tätä ei kyllä ole ennen tapahtunut). Fyysinen olo jatkui pari tuntia. En edes tiennyt että ajatuksella voi olla noin kova vaikutus. Olin niin kauhuissani. Hirveää.

En halua olla hetkeäkään samassa huoneessa noiden kahden kanssa. Joitain bileitä tässä loppuvuonna on vielä tiedossa joissa hekin tulevat olemaan.  Ainoa keino jonka tällä hetkellä keksin millä voisin hämätä itseäni on että vedän alkoholia määrän jolla en enää välitä mistä muut keskustelevat. Vaikka luonteeltani lörpöttelevänä se johtaisi kuitenkin siihen että kertoisin kaikille tilanteen ja synkentäisin kaikkien illan. Miten hauskaa se sitten olisikaan? Vaikka ehkä tämä yksi jo pelästyi minun reaktotani eikä ainakaan suoraan minun kanssani keskustele kyseisestä aiheesta. Nyt tunnen jopa vähän huonoa omaatuntoa siitä että mahdollisesti olen pilannut tämän toisen naisen raskausintoa jos hän puolestaan kokee ikävää oloa ollessaan minun läheisyydessäni. Mene ja tiedä.