Toki suuri syy ärsyyntymiseen on puhtaasti se että itse yrittää jotain mikä muilta on onnistunut. Ja samanaikaisesti kun nyt pohdin tätä poden myös syyllisyyttä siitä että valitan vaivaisesta puolen vuoden yrittämisestä kun tiedän miten kauan monet tutut ja tuntemattomat ovat omaa lasta saaneet odottaa. Eilen tuli vietettyä liikaa aikaa illalla netissä ja luettua asiaa hedelmällisyydestä. Olen täysin varma että olen aikaisemmin lukenut jostain että jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa käydä gynegologilla. Niinpä siis etsin sitä artikkelia nyt kun tuo puoli vuotta on täynnä. Enkä löytänyt. Turhauttavaa. Kaikki asiasta kertovat jutut, lääkäriasemien neuvontasivut ja sivustot sekä artikkelit kyllä kertovat että mikäli ikää on yli 40 niin on suositeltavaa käydä tarkistuksessa jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Mutta kun olen varma että olen nähnyt että myös kolmekymppisenä on suositeltavaa käydä puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Mutta en kuitenkaan halua mennä gynegologille ja kuulla lausetta ”olet yrittänyt vasta niin vähän aikaa että tämä on vielä turha käynti. Yrittäkää vielä puoli vuotta, katsotaan sitten uudestaan”. En halua olla  heikko. En halua olla pelokas. En halua olla lääkärin pöydällä lääkärin katsoessa minua arvostelevasti. En halua kuulla että en ole odottanut tarpeeksi kauaa, en halua kuitenkaan myöskään odottaa vuotta. Olen odottanut jo niin kauan. Liian kauan. Enkä nyt puhu ajasta jona olemme yrittäneet. Olen aina kuitenkin halunnut lapsia.